dimecres, 21 de febrer del 2018

DE MONTMAJOR A MONTCLAR

ITINERARI

DE L’ESCOLA A CAL ASIDRO

Sortim de l'escola en direcció cap al poble. A la rotonda trenquem cap a la dreta i seguim per la carretera asfaltada. Abans d'arribar al camp de futbol agafem el segon trencant a la dreta, que es troba enquitranat, fins a una casa anomenada Cal Beulaigua que ens queda a l'esquerre. Passem per davant de la casa i continuem pel camí que ens porta al bosc fins a trobar la carretera asfaltada. Prenem direcció cap a l'esquerre i seguim amunt. Un cop  arribem a dalt de tot,  trobem dos trencants i agafem el de la dreta. Continuem per aquest camí que ens porta a una casa anomenada la Tàpia. A la dreta de la casa surt un camí que hem de seguir  recte fins arribar a una masia, amb granges al costat, anomenada Cal Asidro.

DE CAL ASIDRO FINS A MONTCLAR

Sortim de cal Asidró i anem cap a Montclar per un camí de baixada que passa per darrere de les granges de la casa. Al cap d'una estona ens parem a esmorzar. Continuem baixant fins a trobar la carretera asfaltada, però abans d'arribar-hi agafem un camí a l'esquerra que passa pel mig de la muntanya. A partir d'aquí el camí fa pujada fins a trobar un trencant que indica Montclar. Continuem caminant i arribem a la carretera encimentada que ens porta al nucli de Montclar. El poble va ser construït cap el 1400 dc. i posteriorment va quedar abandonat durant aproximadament cinc segles. Actualment esta habitat i restaurat.fi.
Montclar

Cal Asidro

DE MONTCLAR A CAL SABATERS

Sortim de Montclar per l'entrada principal. Agafem la carretera que dona accés al poble fins al trencant, tombem a l'esquerre direcció a Montmajor i baixem fent uns quants revolts fins que la tanca de la carretera queda separada. Accedim per aquesta obertura a un corriol de terra  fins arribar a una casa que està davant de la carretera. Continuem per aquí fins el tercer trencant que surt a la dreta. Es tracta d'un camí estret que passa pel mig del bosc. Tornem a sortir a la carretera i seguim una bona estona fins arribar a Cal Sabaters.

DE CAL SABATERS A L'ESCOLA
Un cop a Cal Sabaters donem mitja volta i tornem enrere fins a la carretera. Abans d'arribar-hi agafem la pista que ens queda a mà esquerra i la seguim fins a Cal Cabirols. Aquesta casa va ser un antic hostal.
Continuem per la mateixa pista en direcció a l'esquerra fins arribar de nou a l'escola.